Hogyan takarít meg egy cég 3.000.000 Forintot egy munkán a Lokcheckkel?

0 hozzászólás

Ismerős a gyomorszorító érzés, amikor más hibájából veszteséges a te üzleted? A céged mindent megfelelően végzett, de egy a projekten dolgozó másik cég elrontotta a vállalkozásod munkáját. A veszteségeket mégis te viseled.

Ez fordult elő az egyik Lokchecket felhasználó cégnél is. A kivitelezés helyszínen a cég átadta az általa kivitelezett épületrészt, amiben később hibát jelentettek és javítást kértek a cégtől. Azonban a hibát a következő alvállalkozó okozta. A dokumentációjának hála az eredetileg cégére terhelt 3 millió Ft kötbért át tudta hárítani a valós károkozóra (következő alvállalkozó), mivel a helyes kivitelezés dokumentálva volt fotókkal, a teljesítés időpontjával és a biztonsági mérések eredményével.

Ez a helyzet számtalanszor fordul elő az építőiparban. Számtalan szakma dolgozik egymás mellett és a felelősség utólag nem biztos, hogy egyértelmű. A valóságban minden egyértelmű, mindennek a terv szerint kell haladnia, de ez általában nem így történik. A lényeg, hogy meggyőződés nélkül a felelősség kettős helyzetben van, mint Shrödinger macsája; amíg ki nem nyitjuk a dobozt, egyformán lehetséges, hogy a macska él vagy halott, mindkét állapotban létezik. A mi esetünkben az elkövetett kivitelezési hiba okozóját kell eldönteni a doboz kinyitásával.

Mit tehetsz projekt tulajdonosként?

Szükséged lesz egy közös adminisztrációs rendszerre. A legegyszerűbb módszer a hiba okozójának megtalálására, ha van egy adatbázis ami idő szerint rendszerezi a helyszíni jelentéseket. Egyszerű státusz fotók kötelezővé tételével egyértelművé tehető, mikor mi készült el és megfelelő-e a teljesítés. Lehet ez email, vagy Google Drive, de a Lokcheck jelentési rendszere egy sokkal elegánsabb és hatékonyabb megoldás erre.

A Lokcheck bevezetésével a projektvezetők napi adminisztrációja több óráról néhány percre csökkenthető. Emellett a Lokcheckben mérési jegyzőkönyvek is begyűjthetők, így például egy elektromos kivitelezéssel egyértelműen jelenthetők a szükséges mérőszámok a projekt átadásához.

Mit tehetsz alvállalkozóként?

Amennyiben közös rendszert használsz a fővállalkozóval, vezesd azt. Amennyiben nincs, készíts magadnak. A példánkban szereplő cég azért tudta elkerülni a kötelező javítást, mert jelentéseket készített az építési helyszínről minden nap, a Lokcheckkel, fotók csatolásával. A jelentéseken keresztül egyértelműen látszott a helyes kivitelezés.

Miután a cég a helyszín és a vezetők közötti kommunikációra használta a Lokchecket, be kellett vonni a fővállalkozót a helyes teljesítés bizonyítására. Cégünknek nem volt más feladata, mint egy PDF exportot indítani a Lokcheckben elvégzett jelentéseikből. Ez egy összesítőt adott nekik a teljes folyamatról, amiben látszott a mindennapi elhaladás az elsőtől az utolsó napig. A fővállalkozó számára így egyértelmű, hogy a Lokchecket használó cég nem hibázhatott.

Téged is érintett már más hibájának kijavítása ami miatt vállalkozásodat pénz veszteség terhelte?

Bizonyosodj meg róla, hogy ez többé ne forduljon elő és használd a Lokcheck rendszerét. Ismerj meg bennünk ingyenes demónkon keresztül, vagy kérj tőlünk személyes találkozót

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük